Πρόοδος Εργασιών

Γεωφυσικές Έρευνες
Ανασκαφές
Μελέτες Αποκατάστασης
Απαλλοτριώσεις
Εργασίες Αποκατάστασης
€33,780.00ΣΤΟΝ ΚΟΥΜΠΑΡΑ

Δ.Ε.Η. Α.Ε.: €20,000.00

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ: €3,000.00

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Η "ΜΕΔΟΥΣΑ" : €1,000.00

Τ.Ε.Ε. Π.Τ. ΕΥΒΟΙΑΣ : €500.00

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ : €300.00

Γρήγορη μετάβαση

Αρχαίο θέατρο Ερέτριας

Περιγραφή
Πολυμέσα
Επιστημονικό δελτίο
Κουμπαράς
Πρόοδος Εργασιών
Τα νέα του θεάτρου

Το αρχαίο θέατρο βρίσκεται σήμερα στη συνοικία Θεάτρου, στον δήμο Ερέτριας του νομού Ευβοίας.

Η πρώτη οικοδομική φάση του χρονολογείται πιθανόν στο τελευταίο τρίτο του 4ου αιώνα π. Χ. και η δεύτερη γύρω στο 300 π. Χ. με βάση μια επιγραφή των χρόνων του Δημητρίου του Πολιορκητή. Κατά την τρίτη και τελευταία οικοδομική φάση, μετά το 198 π. Χ., επεκτάθηκε το κτίριο της σκηνής.

Το θέατρο έχει την χαρακτηριστική τριμερή διάρθρωση των ελληνιστικών θεάτρων: κοίλο, σκηνικό οικοδόμημα και ορχήστρα. Από την πρώτη φάση σώζονται μόνον τα θεμέλια του σκηνικού οικοδομήματος και των παρασκηνίων, ενώ αγνοούμε την κάτοψη της ορχήστρας και τη διαμόρφωση του κοίλου.

Στη δεύτερη φάση ανήκει η σημερινή μορφή του κοίλου και της ορχήστρας. Το κοίλο δεν στηρίζεται στον φυσικό λόφο, όπως συμβαίνει με τα ελληνικά θέατρα, αλλά σε τεχνητό ημικυκλικό ανάχωμα. Χωρίζεται σε έντεκα κερκίδες από δώδεκα κλίμακες που δίνουν πρόσβαση στα εδώλια. Το θέατρο είχε χωρητικότητα 6.000 θεατών περίπου, από τους οποίους οι επιφανέστεροι κάθονταν στην προεδρία.

Η κυκλική ορχήστρα έχει διάμετρο 22 μ. και οριοθετείται από ένα ημικυκλικό κανάλι ομβρίων υδάτων που συνδέεται με δύο υπόγειους αγωγούς. Η ορχήστρα καλυπτόταν με κονίαμα και την κοσμούσαν δίχρωμα ζωγραφιστά σχέδια που απεικόνιζαν κλήμα και σταφύλια. Ένα υπόγειο θολωτό πέρασμα συνέδεε το κτίριο της σκηνής με την ορχήστρα. Ο σχεδιασμός αυτός, σπανιότατος στα ελληνικά θέατρα, επέτρεπε σε ορισμένες παραστάσεις τη σκηνοθετική αποκάλυψη του κάτω κόσμου.

Η σκηνή ανήκει στον τύπο με υπερυψωμένο προσκήνιο. Κατά την τρίτη οικοδομική φάση, στις αρχές του 2ου αιώνα π. Χ., η σκηνή επεκτάθηκε με την προσθήκη δύο πτερύγων που διακοσμούνται με ζωγραφικά σχέδια. Τοποθετήθηκε επίσης ένα προστατευτικό κιγκλίδωμα στην πρώτη σειρά των εδωλίων για να προστατεύει τους θεατές κατά τους αγώνες των μονομάχων.

Από το εν μέρει λαξευμένο και εν μέρει επιχωμένο κοίλο διατηρείται περίπου το ένα πέμπτο του αρχικού συνόλου, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των λίθινων εδωλίων έχει διαρπαγεί. Από τα αναλήμματα που στήριζαν τις επιχώσεις του κοίλου στις παρόδους και από το σκηνικό οικοδόμημα σώζονται οι κατώτεροι δόμοι από ασβεστολιθικές λιθοπλίνθους. Η χαλάρωση των τοίχων και η προϊούσα φυσική διάβρωση των πρανών και του δομικού υλικού αποτελούν σοβαρές απειλές για την κατάρρευση του μνημείου και απαιτούν τη λήψη άμεσων μέτρων στερέωσης των τοίχων, σταθεροποίησης των πρανών και συντήρησης του λίθου.

Λόγω της προχωρημένης αποσάθρωσης, η πρόσβαση στο μνημείο έχει απαγορευτεί. Πριν από την απαγόρευση το αρχαίο θέατρο ήταν επισκέψιμο και κατά καιρούς είχαν γίνει κάποιες θεατρικές παραστάσεις.

Ροζίνα Κολώνια
Αρχαιολόγος

Επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο Ερέτριας.

Δημοσιεύτηκε 25 , 2015
Eπίσκεψη στο αρχαίο θέατρο της Ερέτριας.
ΓΕΛ ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ
ΑΜΑΡΥΝΘΟΣ 2015
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
ΦΡΑΓΚΟΜΑΝΩΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

Ονομασία Μνημείου

Θέατρο αρχαίας Ερέτριας

Κατηγορία

Θέατρο

Σύντομη περιγραφή

Το αρχαίο θέατρο βρίσκεται σήμερα στη συνοικία Θεάτρου, στον δήμο Ερέτριας του νομού Ευβοίας. Η πρώτη οικοδομική φάση του χρονολογείται πιθανόν στο τελευταίο τρίτο του 4ου αιώνα π. Χ. και η δεύτερη γύρω στο 300 π. Χ. Κατά την τρίτη και τελευταία οικοδομική φάση, μετά το 198 π. Χ., επεκτάθηκε το κτίριο της σκηνής, ενώ στους ρωμαϊκούς χρόνους χρησιμοποιήθηκε και ως αρένα για αγώνες μονομάχων.

Εικόνες - Σχέδια

Υφίσταται πλήρης φωτογραφική τεκμηρίωση στα αρχεία της Ελβετικής Αρχαιολογικής Σχολής και της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων. Σχεδιαστική αποτύπωση ολόκληρου του μνημείου και των επιμέρους μελών του περιλαμβάνεται στην μονογραφία του Hans Peter Islet, Das theater στον τόμο XVIII της σειράς Eretria. Επι μέρους σχεδιαστικές αποτυπώσεις βρίσκονται και στο αρχείο της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων.

 

 

Τεκμηρίωση - Βιβλιογραφία
  1. E. Fiechter , Das  Theater in Eretria (1937).
  2. H.P. Isler, Bericht uber die arbeiten in theater von Eretria, ANTK 42 (1999) 116.
  3. H.P. Isler, ERETRIA XVIII, DAS THEATER (2007).
Θέση

Θέση συνοικία θεάτρου, Δήμος Ερέτριας, Νομός Εύβοιας.

Χρονολόγηση

Η πρώτη οικοδομική φάση χρονολογείται πιθανόν στο τελευταίο τρίτο του 4ου αι. π.Χ.. Η δεύτερη φάση τοποθετείται γύρω στο 300 π.Χ. χάρη σε μια επιγραφή των χρόνων του Δημητρίου του Πολιορκητή. Κατά την τρίτη και τελευταία οικοδομική φάση, μετά το 198 π.Χ. επεκτάθηκε το κτήριο της σκηνής.

Γενική περιγραφή μνημείου

Έχει την χαρακτηριστική τριμερή διάρθρωση των ελληνιστικών θεάτρων : κοίλο, ορχήστρα, σκηνικό οικοδόμημα. Από την πρώτη φάση του μνημείου σώζονται μόνο τα θεμέλια του σκηνικού οικοδομήματος με παρασκήνια ενώ αγνοούμε την κάτοψη της ορχήστρας και την διαμόρφωση του κοίλου. Στην δεύτερη φάση ανήκει η σημερινή μορφή του κοίλου και της ορχήστρας. Αντίθετα από ότι συμβαίνει στα περισσότερα ελληνικά θέατρα το κοίλο της δεύτερης φάσης δεν στηρίζεται στον φυσικό λόφο αλλά σε τεχνητό ημικυκλικό ανάχωμα. Χωρίζεται σε έντεκα κερκίδες από δώδεκα κλίμακες που δίνουν πρόσβαση  στα ειδώλια. Είχε χωριτικότητα 6.000 θεατών περίπου, από τους οποίους οι επιφανέστεροι κάθονταν στην προεδρία. Η κυκλική ορχήστρα είχε διάμετρο 22 μ. και οριοθετείται από ένα ημικυκλικό κανάλι ομβρίων υδάτων που χύνονται μέσω δυο υπόγειων αγωγών. Καλύπτονταν με κονίαμα και κοσμούνταν με δίχρωμα ζωγραφιστά σχέδια που εικόνιζαν κλίμα, σταφύλια. Ένα υπόγειο θολωτό πέρασμα, συνέδεε το κτήριο της σκηνής με την ορχήστρα. Ο σχεδιασμός αυτός, σπανιότατος στα ελληνικά θέατρα, επέτρεπε σε ορισμένες παραστάσεις τη σκηνοθεσία αποκαλύψεων του κάτω κόσμου. Η σκηνή ανήκει στον τύπο με υπερυψημένο προσκήνιο. Κατά την τρίτη φάση, στις αρχές του 2ου αι. π.Χ. η σκηνή επεκτείνεται με δυο πτέρυγες που διακοσμούνται με ζωγραφικά σχέδια. Ένα προστατευτικό κιγκλίδωμα τοποθετείται στην πρώτη σειρά των ειδωλίων για την προστασία των θεατών κατά τους αγώνες των μονομάχων στην ορχήστρα.

Υπάρχουσα κατάσταση

Από το εν μερει λαξευμένο και εν μέρει επιχωμένο κοίλο, διατηρείται ποσοστό περίπου 20% του αρχικού συνόλου, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των λίθινων ειδωλίων έχει διερπαγεί. Από τα αναλήμματα που στήριζαν τις επιχώσεις του κοίλου στις παρόδους και το σκηνικό οικοδόμημα σώζονται οι κατώτεροι δόμοι από ασβεστολιθικές λιθοπλίνθους, η χαλάρωση των τοίχων από τις ωθήσεις των επιχώσεων και η προ’ι’ούσα φυσική διάβρωση των πρανών και του δομικού υλικού αποτελούν σοβαρές απειλές για την κατάρρευση των ερειπίων. Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα στερέωσης των υπο κατάρρευση τοίχων, σταθεροποίησης του πρανούς και συντήρηση λίθου.

Έρευνες - Επεμβάσεις

Ανεσκάφη από την Αμερικάνικη Αρχαιολογική Σχολή από το 1891 έως το 1895. Στον Ελβετό αρχαιολόγο Ernst Elechter οφείλεται μια αποτύπωση του μνημείου που πραγματοποιήθηκε στη δεκαετία του 1930. Η Ελβετική Σχολή πραγματοποίησε στο θέατρο δυο ερευνητικές αποστολές, το 1980 και το 1997-98. Έχουν εκπονηθεί μελέτες συντήρησης και στερέωσης του μνημείου από την Ελβετική Σχολή το 1999, μελέτη στερέωσης αναλήμματος δυτικής παρόδου από την Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων. Η ίδια Διεύθυνση  έχει εκπονήσει προκαταρκτική μελέτη που πραγματεύεται το συνολικό πρόγραμμα για την στερέωση, αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου και προβλέπει την εκπόνηση ειδικότερων μελετών για κάθε τμήμα του μνημείου. Το 1998 τοποθετήθηκαν ξύλινα υποστυλώματα στα τμήματα των τοίχων που κινδύνευαν να καταρρεύσουν με σκοπό να αντικατασταθούν με μεταλλικές αντηρίδες.

 

Επιτρεπόμενες χρήσεις

Λόγω της προχωρημένης αποσάρθρωσης και της στατικής ανεπάρκειας των τοίχων, η πρόσβαση στο μνημείο έχει απαγορευτεί για λόγους προστασίας των ερειπίων και ασφάλειας των επισκεπτών.

 

 

Ιστορικό σύγχρονων χρήσεων

Πριν από την απαγόρευση της πρόσβασης το θέατρο ήταν επισκέψιμο και είχε κατά καιρούς πραγματοποιηθεί μικρός αριθμός θεατρικών παραστάσεων.

Πρόσθετες πληροφορίες

Το μνημείο ανήκει στην αρμοδιότητα της ΙΑ΄ Ε.Π.Κ.Α. Τα ζητήματα συντήρησης, στερέωσης, αναστήλωσης, αντιμετωπίζει η Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων.

 

 

Πνευματικά δικαιώματα

ΙΑ΄ Ε.Π.Κ.Α.

Γεωγραφικό Πλάτος

38.398533°

Γεωγραφικό Μήκος

23.790581°

Υψόμετρο
0
ΌνομαΗμερομηνίαΠοσό (€)
Δ.Ε.Η. Α.Ε.20.000.00
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ3.000.00
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Η "ΜΕΔΟΥΣΑ" 1.000.00
Τ.Ε.Ε. Π.Τ. ΕΥΒΟΙΑΣ 500.00
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ 300.00
ΑΜΑΡΥΝΘΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΑΜΑΡΥΝΘΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ200.00
SYLVIAN FACHARD 200.00
ΦΙΛΟΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ 200.00
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΥΒΟΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΠΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ 150.00
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΤΡΙΑΣ "ΕΡΕΤΕΣ" 100.00
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΟ ΛΟΓΟΥ ΑΓΑΠΗΣ100.00
ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΑΡΙΣΤ. 100.00
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ100.00
ΜΑΡΙΑ ΦΛΟΥΤΣΑΚΟΥ- ΠΑΠΠΑ100.00
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΥΒΟΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΠΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΛΚΙΔΟΣ100.00
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΕΥΑ ΕΡΕΤΡΙΑΣ100.00
ΒΛΑΧΟΣ – ΕΥΘΥΜΙΟΥ 100.00
ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ - ΑΛΑΜΑΝΟΥ50.00
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ50.00
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΑΤΖΗΚΡΥΣΤΑΛΗΣ50.00
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΕΡΓΑΜΑΛΗΣ50.00
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΛΗΝΟΣ50.00
ΚΑΤΕΡΙΝΑ - ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ ΠΑΠΠΑ50.00
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ50.00
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΕΛΕΤΖΑ50.00
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΣΑΝΔΡΑΣ50.00
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΣΙΩΝΗΣ50.00
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΠΟΥΛΑΣ20.00
ΤΖΕΝΗ ΣΑΡΑΠΗ20.00
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΜΕΛΟΣ15.00
ΜΑΙΡΗ ΜΟΥΡΣΕΛΑ10.00
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΜΕΛΟΣ10.00
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΖΕΝΑΚΗ5.00
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΑΖΩΜΑ6.850.00
Σύνολο
€33.780.00

Δαπάνες

ΔαπάνηΗμερομηνίαΠοσό (€)
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ ΦΟΡΟΥ – 28/02/201528/02/2015840.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΝΙΚΗ ΑΠΥ 18 Α’ ΔΟΣΗ2.884.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Β΄ ΔΟΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ –8.652.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ,Φ.ΜΠΕΛΛΙΟΥ,Ν.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ5.824.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ – Β’ ΔΟΣΗ – 31/10/201431/10/20148.652.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΜΠΕΛΙΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΠΥ 33 Α’ ΔΟΣΗ –2.884.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Παρακράτηση φόρου Δ.Ε.Η.95.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΜΠΕΛΙΟΥ1.120.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ,ΜΠΕΛΙΟΥ1.120.00
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ –1.680.00
Σύνολο
€33.751.00
Υπόλοιπο
€29.00
ΠεριγραφήBudgetTargetRemarks
Εκπόνηση μελέτης αποκατάστασης30.000.0030.000.00

Με χρήματα που συγκεντρώνονται στον κουμπαρά του μνημείου το «ΔΙΑΖΩΜΑ» ανέθεσε τη μελέτη συντήρησης και αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου στους μελετητές, Νίκη Αποστόλου και Φωτεινή Μπέλλιου.

 

Funding LevelΠηγή χρηματοδότησηςΠεριγραφή των έργωνRemarks
30.000

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Προγραμματική Σύμβαση)

Τοπογραφική και αρχιτεκτονική αποτύπωση του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας και του κατακείμενου οικοδομικού υλικού».

Από τη χρηματοδότηση αυτή  ανατέθηκε στο μελετητή Γιώργο Νίνο η μελέτη αρχιτεκτονικής αποτύπωσης του μνημείου.

20.000

Δήμος Ερέτριας (Προγραμματική Σύμβαση)

Προκαταρκτικές εργασίες για την εκπόνηση μελέτης αναστήλωσης του θεάτρου Ερέτριας.

  • Με πρωτοβουλία της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ερέτριας, η «ΜΕΔΟΥΣΑ», έγινε καθαρισμός του θεάτρου από τη βλάστηση.
  • Το «ΔΙΑΖΩΜΑ» έχει έρθει σε συνεννόηση με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων και την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή.
  • Με χρήματα που συγκεντρώνονται στον κουμπαρά του μνημείου (από δωρεές χορηγών και πολιτών) το «ΔΙΑΖΩΜΑ» ανέθεσε τη μελέτη συντήρησης και αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου στους μελετητές Νίκη Αποστόλου και Φωτεινή Μπέλλιου.
  • Υπεγράφη η Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, ύψους 30.000 ευρώ, με αντικείμενο την «Τοπογραφική και αρχιτεκτονική αποτύπωση του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας και του κατακείμενου οικοδομικού υλικού».
  • Πραγματοποιήθηκαν εργασίες αρχαιολογικού καθαρισμού του αρχαίου θεάτρου και εργασίες περισυλλογής και αποτύπωσης του διάσπαρτου οικοδομικού υλικού.
  • Πραγματοποιήθηκε Φεστιβάλ Παραστάσεων στον Προαύλιο χώρο του αρχαίου θεάτρου.
  • Υπεγράφη στις 02 Σεπτεμβρίου του 2013 η προγραμματική σύμβαση, ύψους 20.000 ευρώ, μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Ερέτριας για το έργο «Προκαταρκτικές εργασίες για την εκπόνηση μελέτης αναστήλωσης του θεάτρου Ερέτριας». Τη χρηματοδότηση διέθεσε ο Δήμος Ερέτριας.
  • Μέσω των Προγραμματικών Συμβάσεων ανατέθηκαν απευθείας από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων οι παρακάτω μελέτες:

Α. Μελέτη αρχιτεκτονικής αποτύπωσης,
Β. Μελέτη Δομικής Στερέωσης του αρχαίου θεάτρου Ερέτριας, «Α΄ μέρος: Αποτίμηση Υφιστάμενης Κατάστασης»,
Γ. Μελέτη Δομικής Στερέωσης του αρχαίου θεάτρου Ερέτριας, «Β΄ μέρος, Προτάσεις Αποκατάστασης»,
Δ. Μελέτη συντήρησης δομικών υλικών του αρχαίου θεάτρου Ερέτριας.
Η μελέτη συντήρησης και αποκατάστασης του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας παρουσιάστηκε από τους μελετητές, Νίκη Αποστόλου και Φωτεινή Μπέλλιου σε Διοικητικό Συμβούλιο του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ» και παραδόθηκε.
Την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 οι μελέτες εγκρίθηκαν από το Κ.Α.Σ.

  • Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κωνσταντίνος Μπακογιάννης ενέκρινε την πίστωση, ύψους 1.050.000 ευρώ, η οποία θα διατεθεί για την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης του δομικού υλικού του αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας. 

Χορηγοί Θεάτρων